1.مکتب اصفهانی ( ادیب خوانساری . بنان و تاج اصفهانی)

2. مکتب تبریزی: ( اقبال السلطان )

*موسیقی*

سنیه به سنیه برای ما ارث رسیده که بیشترین سهم و زحمت را برای حفظ و نگهداری

اشاعر آن مرحوم علی اکبر خان نوازده تار زمان قاجار در دوران ناصری و پس از آن

توسط او به آقا غلام حسین و آقا غلام حسین هم به عمو زاده های خود آقا میرزا عبدالله وآقا میرزا حسینقلی آموخت و از میان ایشان هم بیشترین سهم را شادروان آقا میرزا عبدالله استاد

( تار. سه تار) پدر استاد احمد عبادی نوازنده سه تار دارا است و پس از سالیان دراز با مهارت و کوشش های شبانه روزی که در کار موسیقی اصیل و سنتی متحمل شد موسیقی ایران را در هفت دستگاه: 1.ثور 2. خوا 3.ماهور 4. همایون 5. سه گاه 6. چهار گاه 7. راست پتجگاه . معمور امروز است. از خود به یادگار نهاد و با گشاده دستی و دلسوزی بیش از حد به شاگردان خود آموخت و دیگر باید از آفا حسینقلی . درویش خان.علیرضا خان چنگی.حسین خان اسماعیل زاده که از شاگردان وی بودند . نام برد.

زنده یاد کلنل علینقی وزیری به صورت رسمی و رایج خط (( نت )) را از اروپا به ایران آورد و پس از تاسیس (( هنرستان عای موسیقی )) شاگردان خود را با این پدیده جدید آشنا و تربیت کرد . خود و شاگردانش پس از او پایه گذار موسیقی جدید علمی و فنی ایران گردیدند و همین ها بودند کههمکاری هدهای دیگر علاوه بر آثار متعدد و مختلف نیز برنامه ها جالب و ابتکاری ( گلهای جاویدان -گلهای رنگارنگ- برگ سبز- شاخه گل- گل های صحرایی و ) علی اکبر فراهانی : نوازنده رقیب دوران قاجار مشهور به نوازنده خوب تار-نغماتی بسیار زیبا و نیکو ساخت که عارف در دیوان خود ار آن یاد کرده ولی متاسفانه آهنگی در دسترس نیست که ار آن بهره گرفته شود.آقا علی اکبر زیاد عمر نکرد و در جوانی دارفانی را وداع گفت.

ویژگی صدای خوب

صدای خوب

فرق میان موسیقی سنتی و موسیقی پاپ چیست؟

موسیقی ممتاز

مکتب های موسیقی ایرانی

ردیف موسیقی

ردیفهای موسیقی

موسیقی ,آقا ,تار ,پس ,خان ,های ,پس از ,علی اکبر ,و پس ,بیشترین سهم ,آقا میرزا
مشخصات
آخرین جستجو ها